Моделювання казки «Колобок» Конспект заняття з мовленнєвого розвитку з дітьми молодшого дошкільного віку, з використанням методу наочного моделювання
Програмовий зміст:- Розвивати у дітей пізнавальну активність, абстрактне, асоціативне, комунікативне та логічне мислення, зв'язне мовлення, уяву, пам'ять, увагу, творчі здібності.
- Виховувати доброзичливість, слухняність, дружні відносини, старанність, любов до казки, позитивне сприйняття світу, сприяти соціалізації дитини в процесі набутих моральних рис характеру.
- Вчити дітей емоційно сприймати зміст казки, запам'ятовувати дійових осіб та послідовність дій завдяки методу моделювання за формою і кольором.
- Продовжувати вчити відповідати на запитання за змістом, запам'ятовувати текст пісеньки, інтонаційно та виразно передавати та відтворювати його під час творчих завдань.
- Формувати вміння дітей у вживанні прийменників: «на», «біля», «під» , та закріплювати поняття «один - багато» на засвоєння символів (І, /\).
- Заохочувати до спілкування за темою казки.
Базові слова: збагачувати словник дітей словами - назвами тварин (зайчик - лапанчик ,
вовк, ведмідь, лисичка та прикметниками, що означають особливості характеру та ознаки істот (красивий, смачний, хитра, руда, сердитий, великий, вайлуватий,
рум'яний, круглий).
Попередня робота: читання українських народних казок; обстеження геометричних
фігур; бесіди про тварин, які мешкають у лісі;
Матеріал:
Демонстраційний: іграшковий колобок, площинний театр «Колобок», конверт з геометричними фігурами для моделювання, доріжка, схеми до гри «Схованки»,
мольберт, аудіоапаратура.
Роздатковий: доріжка, геометричні фігури.
Індивідуальна робота: вчити правильно називати геометричні фігури;
продовжувати вправляти дітей у розпізнанні тварин.
Фізичний розвиток: розуміти та виконувати рухи відповідно до словесних інструкцій вихователя.
Соціально-моральний розвиток: володіти навичками відображення позитивних та
негативних персонажів. Виховувати доброзичливість, дружні відносини, любов до казки і позитивне сприйняття світу.
Емоційно-ціннісний розвиток: викликати радість і захоплення від зустрічі з колобком, адекватно реагувати на події та ситуації, емоційно сприймати зміст казки.
Пізнавальний розвиток: розвивати спостережливість, пізнавальну активність, увагу, мислення, вміння обстежувати і розрізняти геометричні фігури.
Мовленнєвий розвиток: учити дітей підтримувати бесіду, відповідати на запитання вихователя за змістом казки. Продовжувати вправляти дітей у вживанні прийменників: «на», «біля», «під». Збагачувати словник дітей словами - назвами тварин (зайчик-лапанчик, вовк, ведмідь, смачний, хитра, сердитий, голодний, руда...).
Художньо-естетичний розвиток: запам'ятовувати текст пісень, інтонаційно та виразно передавати та відтворювати його під час творчих завдань.
Креативний розвиток: проявляти вигадку, фантазію, імпровізувати пісень, ігровий образ, відчувати задоволення від власної творчості.
Хід заняття
Вихователь: Добрий день, мої малята! Любі хлопчики й дівчатка.
Я Вас гаряче вітаю
Щастя радості бажаю
Підніміть долоньки вище,
Над голівкою склади
Що це вийшло?
Хатка вийшла, а в хатинці я і ти!
(діти імітують відповідні рухи)
Вих-ль: Дітки, а що це за хатинка до якої ми з вами приходимо щодня? Як ця хатинка називається? (дитячий садочок). І сьогодні в наш дитячий садочок і саме в нашу групу завітало багато гостей. Давайте привітаємось з ними.
Добрий день, добрий день усім! (діти вітаються, вільно схиляють голову у різні боки)
Щастя ми бажаємо і здоров'я всім (прикладають руки до грудей)
А щоб щастя - отаке! (підносять руки вгору)
А здоров'я - отаке! (розводять руки в сторони)
Вих-ль: Добре ви привітались. Ви знаєте, всі ці дорослі прийшли до нас вперше і їм дуже цікаво дізнатись про те, чого у нас багато, а чого лише по одному. Давайте ми їм про це все розповімо. Згода?
«Ми гуляем по кімнаті,
Різних тут речей багато
Є й такі, що лиш одна,
Той, хто знає, той називає»
Проводиться гра «Один - багато» на засвоєння символів І, /\ та вміння відтворювати множину іменників. В ході гри діти з допомогою рук «зображують» ці символи, а також вправляються у вмінні змінювати іменник відповідно до вибраного числівника.
Вих-ль: Всі ви добре знаєте і відповідаєте. Малята, сьогодні коли я до вас поспішала,
казочку несла, та по дорозі спіткнулась і казочка загубилась, і що то за казочка була - не пам'ятаю, і згадати не можу. Пам'ятаю тільки загадку про неї. Може разом відгадаємо!!!
Загадка
Хто кругленький і смачненький.
Із віконця скік та скік
Втік від баби і від діда
До лисички на язик? (колобок)
Вих-ль: Так, це колобок (під музику закочується колобок) погляньте, а ось і сам колобок. Він до нас прийшов і казочку із собою приніс. Хочете послухати казку, яка називається «Колобок»,(діти сідають на стільчики, розповідь казки «колобок» із показом площинного театру)
Діти, сподобалась казка? Який у казці колобок? (круглий, рум'яний, смачний, красивий, веселий, жовтий....)
Гра - імітація (фізкультхвилинка)
Вих-ль: Діти, зіграємо в цю казочку!
- Спочатку покажемо, як баба місила тісто?
- Тепер скатаємо колобок і поставимо в піч.
- Виймаємо колобка із пічки. Ой, який він гарячий! Поставимо колобка на віконце.
- Як смачно він пахне! Понюхаємо.
- А колобку нудно на віконці лежати, він стрибнув на доріжку й покотився. Покажіть, як котиться колобок?
- Котився колобок, котився, а на зустріч йому.., хто? (зайчик).
- Так, зайчик. Який зайчик у казочці? (сіренький, маленький, має довгі вушка, лапанчик).
- Чому лапанчик? (бо в нього швидкі довгі лапки).
- Покажіть, як стрибав зайчик?
- Котився колобок далі і зустрічає... кого? (вовка).
- Вовк який? (сірий, сердитий, зубастий, голодний).
- Покажіть вовка, який він сердитий,, які в нього гострі кігті, як він ішов?
- І від вовка колобок утік. Покотився далі, а на зустріч йому... (ведмідь).
- Який ведмідь? (великий, вайлуватий, волохатий, коричневий).
- Покажіть, як ішов ведмідь, перевалювався.
- Так й від ведмедя колобок утік. Котиться колобок, а тут він зустрічається з ким? (з лисичкою).
- Яка лисичка? (руда, хитра).
- Як ішла лисичка, покажіть?
- Що сказала лисичка колобку? (колобок, колобок, я тебе з’їм).
- Яким голосом говорила лисичка? (хитрим).
- А що ж відповідав колобок? (не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю).
- Яким голосом говорив колобок? (лагідним, веселим).
- Лисичка й каже: «Ану, заспівай!». Допоможемо колобку заспівати пісеньку?
(так, діти разом із вихователем виконують пісеньку).
- Що далі сталося із колобком? (лисичка його з 'їла).
Вих-ль: Так, у казці лисичка з'їла колобка. А наш колобок залишається з нами.
Колобочку дуже сподобалося те, як ви зіграли казочку, і він приготував для вас
сюрприз. Хочете на нього глянути? (так, діти проходять до столів, а вих-ль до мольберту. На столі у кожної дитини лежать геометричні фігури + доріжка)
Вих-ль: Колобок приніс для вас доріжку, а в цій доріжці щось сховав. Погляньмо, що там. (вих-ль розкриває конверт, там геометричні фігури — моделі до казки).
Вих-ль: Дивно, навіщо колобок дав нам доріжку із цими фігурками. Можливо, він хоче, щоб ми відгадали, що зображують ці фігурки?
- Як вигадаєте, діти, що це за жовтий кружечок на доріжці? Кого він зображує, нагадує? (колобка)
- Так, напевно колобка. Молодці здогадалися. Але якщо жовтий кружечок - це колобок, то що зображують ось ці фігури:
Сірий великий - вовк
Коричневий квадрат – ведмідь
Рудий, оранжевий – лисичка
(за додатковими питаннями вих-ль допомагав дітям дійти висновку.)
Вих-ль: Усі малята впорались із цим завданням, а зараз колобок ще хоче з вами
погратися в гру «Схованки», він буде ховатися, а ви відгадувати де він заховався
(схеми).
Вих-ль: Молодці, усі впорались із цим завданням.
- Давайте пригадаємо, як називається казка?
- Який був колобок у казці? (круглий, жовтий,як сонечко, рум'яний...).
- Чому його з'їла лисичка? (бо він був неслухняним, утік від баби і діда до лісу).
- А ви буваєте такі неслухняні?
- За те що ви завжди буваєте слухняні, чемні, привітні, допомагаєте один одному
колобок приготував для вас ще один сюрприз, (роздати дітям маленькі сюрпризи).
- Подякуємо колобку за чудову казку і скажемо нашим гостям до побачення, дякуємо.
Список літератури:
1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі»,
Київ,
2008.
2. Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція). Київ, 2012 р.
3. Богуш А.М. Мовленнєвий розвиток дітей (від народження до 7 років)
4. Використання художньої літератури для дітей у навчально-виховному
процесі дошкільного навчального закладу. М.В. Коченгіна, Харків, 2012 р.
5. Гавриш Н. Навчання розповіді за картиною // Дошкільне виховання. —
2003. — № 1. — С. 7.
6. Крутій К.Л., Кулинич О.П., Погрібняк Н.В. Конспекти занять із
художньо-мовленнєвої діяльності дітей молодшого дошкільного віку. 2013 р.
Немає коментарів:
Дописати коментар